Jak spánek ovlivňuje náš organismus?

Jak spánek ovlivňuje náš organismus?

V dnešním uspěchaném světě se každý snaží najít volný čas. Bohužel je to převážně na úkor spánku. Lidé chodí pozdě spát a ráno brzy vstávají. Jsou často unavení a organismus tak není schopen pořádně zregenerovat. Dříve či později si tak vezme svou daň. Proč je spánek pro naše tělo tolik důležitý a jaký má jeho nedostatek negativní vliv na zdraví? O tom se dozvíte v následujících řádcích.

Blahodárné účinky dostatečného a kvalitního spánku:

  • Příznivě působí na psychickou pohodu. Jedná se tak o účinnou prevenci vůči duševním chorobám.
  • Má pozitivní vliv na fyzickou kondici. Pomůže vám při hubnutí a formování postavy.
  • Posiluje imunitní systém, který chrání tělo před celou řadou nemocí.
  • Zvyšuje schopnost soustředění a podporuje mozkové funkce. Práce i učení vám půjde více od ruky.

Jedná se o natolik pozitivní výsledky, že bychom jim měli přikládat velkou váhu a spánek nepodceňovat. 

Negativní účinky nedostatečného a nekvalitního spánku:

  • Rozhodně snižuje energii, imunitu, možnost regenerace, schopnost učit se novým věcem a schopnost koncentrace.
  • Zvyšuje riziko cukrovky, infarktu a onemocnění srdce, depresí, úzkosti, Alzheimerovy choroby, demence a poruchy erekce.
  • Může způsobovat podrážděnost, horší paměť, zvýšenou chuť k jídlu, riskantní rozhodování, zhoršení IQ, mdloby, náladovost, vyšší náchylnost na virové nemoci a v krajních případech i halucinace.

Výčet negativních vlivů jednoho hned přesvědčí o tom, v kolik dnes zalehne do postele. Máme pravdu?

Dopřát si poctivý spánek vám z velké míry přispívá k vašemu pevnému zdraví. Proto stojí za to chodit spát dříve, pořídit si kvalitní matraci, dodržovat určité zásady a užívat si života plnými doušky. 

V jednom z příštích článků se podíváme, co dodržovat, abyste dosáhli opravdu kvalitního spánku.

Scroll to Top